Suomi
Gamereactor
artikkelit
Castlevania: Lords of Shadow 2

Haastattelussa Castlevania: Lords of Shadow 2:n luojat

GR Espanjan David tapasi Mercury Steamin E3:n alla puhuakseen Draculan legendasta uudessa Castlevaniassa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Mitäs sanotte, jos Konami pyytää teiltä kolmatta osaa?

Dave Cox (tuottaja): Me haluamme tehdä muita asioita, ja meillä on muita suunnitelmia.

Sanoitte, ettei tarina jätä mitään avoimeksi. Johtuiko tämä ensimmäisestä pelistä saadusta palautteesta vai suunnittelitteko sen vain näin?

Cox: Halusimme kertoa alunperin Draculan tarinan, eikä tästä olla poikettu vaikka meillä onkin nyt kolme peliä omine tarinoineen. Ensimmäinen Lords of Shadow kertoi Gabrielista ja tämän kuolleesta vaimosta, Mirror of Fate kertoi Belmonteista ja Lords of Shadow 2 toimii loppuna. Se on Draculan tarina, joka kattaa miltei tuhat vuotta. Emme ole pohtineet juurikaan mitään tämän ulkopuolelta, vaan olemme keskittyneet täysin tämän tarinan toimittamiseen.

Tämä on mainos:

Enric Alvarez (ohjaaja): Ymmärrätte kyllä sitten kun pelaatte itse peliä.

Ja vielä enemmän 3DS-pelin jälkeen?

Alvarez: Jep. Tai siis, sinun ei tarvitse pelata sitä, mutta jos niin teet, voit nauttia kokonaisuudesta. Sitten kun pelaat Lords of Shadow 2:ta ja alat nähdä tuttuja hahmoja, se kaikki yhdistyy päässäsi.

Castlevania: Lords of Shadow 2
Dave Cox.
Tämä on mainos:

Olemme nähneet yhden kuvakaappauksen pelin kaupunkiosuudesta. Onko mitään, mitä haluaisitte kertoa siitä?

Alvarez: Mitäs siitä voisi sanoa... Muistatko Lords of Shadow'n epilogin, kun Zobek pyytää Draculan apua, koska Saatana aikoo palata maahan? Dracula oli siinä ihan hunningolla, eikä tätä kiinnostanut enää eläminen. Voin tässä paljastaa, että Dracula hyväksyy lopussa diilin, ja lopun saat ottaa selville itse.

Vaikuttaa siltä, että veri on keskeisessä asemassa tällä kertaa. Näimme pelimekaniikan jossa sen keräämisellä saa taikavoimaa. Mitä muita käyttöjä tälle löytyy?

Molemmat: (naurua)

Ja jos tämä on niin veristä menoa, niin aiotteko pyrkiä PEGI 16 -luokitukseen vai uskotteko sen olevan hankalaa?

Cox: No tästä tulee aikuisten peli, joten ikärajaksi saadaan varmastikin 18+. Muokkasimme vähän hahmoja, ja tästä tulee paljon synkempi peli kuin mitä Lords of Shadow oli. Viemme hahmot synkeämpiin paikkoihin ja teemme juttuja, joita ette varmasti edes usko. (naurua)

Alvarez: Ette osaa odottaakaan kuinka pitkälle me viemme homman, etenkin veren kanssa. Se on oikeasti aika kreisiä. Kun peli ilmestyy, voimme puhua siitä sitten lisää, ja tulet varmaan olemaan samaa mieltä kanssamme.

Sopii! "Wolf, mist, what is a man? A miserable little pile of secrets!" Sitten se hahmo demon lopussa. Mistä on kysymys? Mitä tällä on tekemistä Symphony of the Nightin kanssa?

(naurua)

Cox: Me teimme oman Castlevaniamme, ja muutimme hack 'n slash -genreä. Lähdimme luomaan omaa maailmaamme, joka kuitenkin kunnioittaa aiempia pelejä ja viittaa niihin. Tämä jatkuu Castlevania: Lords of Shadow 2:ssa, mutta me olemme nyt vahvasti omalla tiellämme. Uskon pelaajien ymmärtävän, että se mitä tehtiin ennen ja mitä me olemme tehneet nyt ovat kaksi eri asiaa. Lords of Shadow'n menestys on osoittanut valintamme oikeiksi, ja jos pidit siitä, tulet rakastamaan jatko-osaa. Halusimme luoda kunnollisen jatko-osan, joka ei ole vain halpaa rahastusta. Emme halunneet tehdä sitä vuodessa, vaan halusimme jotain suurempaa ja eeppisempää. Halusimme myös lopun olevan massiivinen yllätys kaikille.

Alvarez: Uskon, että kaikissa toimissa täytyy olla rehellinen. Etenkin näinä päivinä pelit ovat kallista tavaraa, ei niiden kanssa voi säätää miten sattuu. Ihmisiä pitää kunnioittaa, joten jos julkaisija sanoo, että tehkääpä jatko-osa vuodessa, niin me sanomme, että joku muu voi sitten tehdä sen. Mutta he halusivatkin ison pelin, ja me halusimme ison tarinan, minkä vuoksi Lords of Shadow'n skaalasta tuli valtaisa. Jos aloitamme tarinan siitä, että Gabriel Belmont kiertää maailmaa, meidän täytyy näyttää se maailma, eikä vain muutamaa luolastoa. Koko trilogia perustuu rehellisyyteen ja siihen, että käytämme siihen kaikki resurssimme. Me luotamme siihen, että ihmiset näkevät tämän ja arvostavat sitä. Lähestymistapamme on, että jos onnistumme toimittamaan hyvän tarinan, joka liikuttaa ihmisiä, emme voi olla väärässä.

Castlevania: Lords of Shadow 2
Enric Alvarez.

Tässä mielessä olinkin vaikuttunut taistelujärjestelmästä ja sen potentiaalista. Mitkä ovat sen kehityksen avainseikkoja? Uskotteko sen voivan nousta vertailukohteeksi japanilaisille klassikoille tai Ninja Theoryn töille?

Cox: Olimme hyvin tyytyväisiä Lords of Shadow'n taistelujärjestelmään. Koimme, että sen strateginen elementti teki siitä syvän, eikä siinä voinut voittaa vain ronkkimalla nappeja summanmutikassa. Halusimme antaa pelaajien käyttöön enemmän kykyjä, työkaluja ja valintoja, koska Dracula on todella rankka hahmo. Taistelujärjestelmä suunniteltiin strategiaa ajatellen. Jos et käytä kykyjä, komboja sekä voimia, sinua rangaistaan siitä. Tätä on verrattu paljon God of Wariin, mutta uskon että se on lähempänä Ninja Gaidenia, jos mitään. Meidän maailmamme on kovin erilainen, ja niin on lähestymistapamme taisteluunkin. Huomaat kyllä sen pelatessasi. Annamme pelaajille nämä työkalut alussa, jotta he voivat kokea niiden voiman, ja otamme ne sitten pois.

Puhuitte myös tutkimusaspektista ja esittelitte linnan karttaa. Onko mukana myös bonusalueita, joita ei ole pakko käydä lävitse pelin läpäisemiseksi?

Alvarez: Se tulee olemaan sekoitus, mutta toki tutkimalla löytää salaisuuksia, joita tarvitaan. Penkomisesta kyllä palkitaan. Kuten Lords of Shadow'ssa, löydetyt kamat eivät ole vain saavutuksia varten, koska haluamme pelaajan todella haluavan löytää niitä. Ne vaikuttavat siihen kuinka peliä pelaa ja millaisia strategioita käyttää. Uusi kyky voi avata uusia reittejä ja niin edelleen. Peli on tarinavetoinen, mutta pelaajat, jotka päättävät poiketa siitä hetkeksi, löytävät kyllä monia uusia vaihtoehtoja. Teknisesti tämä on aiheuttanut meille eniten ongelmia, koska meidän täytyy ottaa huomioon kahden eri suunnan sijasta useita. Se on kovin vaikeaa.

Cox: Muut tämän genren pelit ovat kovin lineaarisia. God of Warissa tai Unchartedissa ei juurikaan mennä takaisin päin; ne pakottavat pelaajansa eteenpäin. Meidän konseptissamme takaisin voi aina palata, eikä sellaista olla aiemmin nähty tällaisessa pelissä. Yleisömme halusi meiltä parempaa kameraa ja maailmaa, jota voi tutkia kaikkine salaisuuksineen. Niinpä ne olivat ne kaksi asiaa, joita Alvarezin tiimi lähti korjaamaan, mikä tietenkin tarkoitti kaiken aloittamista alusta.

Alvarez: (naurua) Niinpä. Monella tapaa tämä on jatko-osa Lords of Shadow'lle, mutta samaan aikaan myös uusi peli. Olen tästä brutaalin rehellinen.

Lue myös pelin ennakko!

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Castlevania: Lords of Shadow 2Score

Castlevania: Lords of Shadow 2

ARVIO. Kirjoittaja Mika Sorvari

Lords of Shadow 2:ssa on puutteensa, mutta seikkailullisesta taistelunrytkeestä nauttivien ei kannata jättää peliä kaupanhyllylle happanemaan.

4
Castlevania: Lords of Shadow 2

Castlevania: Lords of Shadow 2

ENNAKKO. Kirjoittaja Markus Hirsilä

Markus Hirsilä matkusti Lontooseen ottamaan selvää, miltä Castlevania: Lords of Shadow'n jatko-osa näyttää vähän ennen valmistumistaan.



Ladataan seuraavaa sisältöä