Suomi
Gamereactor
artikkelit

Philips satsaa televisioihin vuonna 2019

Gamereactor oli paikalla Amsterdamissa, kun Philips esitteli vuoden 2019 mallistoaan.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Amsterdamin Hilton Hotelissa oli paikalla itse toimitusjohtaja Kostas Vouzas esittelemässä Philipsin kuulumisia vuodelle 2019. Hänen mukaansa menossa on television uusi kulta-aika viihdevälineenä. Valta-asemaa pitävät erityisesti suoratoistopalvelut mallia Netflix ja HBO, ja lisäksi viimeisen kahden vuoden aikana näyttöjä on myyty enemmän kuin viimeisen kahden vuosikymmenen aikana. Kansainvälisesti televisiota katsotaan viikossa yli miljardi tuntia. Lisäksi televisiolla osa kuuntelee Spotifysta musiikkia, katselee Youtube-videoita ja jotkut surffaavat töllöllä netissä. Televisiosta onkin tullut monikäyttöinen viihdelaite.

Philips satsaa televisioihin vuonna 2019Philips satsaa televisioihin vuonna 2019

Ennen vuoden 2019 mallistoa Philips ja TP Vision ovat edelleen kehittäneet P5-sirua, joka elää nyt kolmatta sukupolveaan. Nyt mukana on myös Dolby Vision, ja vuoden 2019 mallit tarjoavat sekä "puhtaan" Dolby Vision -kuvan että lisäksi uuden Dolby Vision P5-tilan. Kumpikin näyttää upealta uusissa Philipsin OLED-näytöissä. HDR-laatu on parasta televisioissa tällä hetkellä.

Philips satsaa televisioihin vuonna 2019
Tämä on mainos:

Philipsin TV-monitorit ja ennen kaikkea OLED-mallit tarjoavat kuvanlaadun suhteen kaiken maksimiin vedettynä. Amsterdamissa pääsin näkemään lippulaivamallit OLED 804 ja OLED 854. Vertailuna olivat viereen asetettuina Sony A1 ja LG C8. Ero oli selkeä, vaikka teknologia on kaikissa kolmessa samanlainen. Sonyn kuva oli lämpimämpi ja pehmeä, kun taas LG:n kuva oli selvästi kylmempi ja terävämpi. Philipsin mallissa kuvan liikkeen hallinta on aivan omaa luokkaansa viimeisimmän P5-sirun ansiosta. OLED 854:n kuva näyttää hämmentävän hyvältä huomioiden sen, miten sujuvasti ja sileästi kuva liikkuu. Malli on ihanteellinen videopelaamiseen, sillä niin sanottu "input lag" on alle 20 ms.

Philips satsaa televisioihin vuonna 2019

Philips näytti myös ulkopuolisia testituloksia, joita on tehty sen oman 903-näytön ja Panasonicin, Sonyn ja LG:n mallien kanssa viime vuonna. Philips voitti kaikki, ja tämä suoraan laatikosta käyttöön otettuna. Tämän voi laskea P5-sirun ansioksi.

Yhteistyö brittiläisen kaiutinvalmistaja Bowers & Wilkinsin kanssa jatkuu. Uudessa LED TV 8804 -malli on sellainen, etten ole koskaan kuullut taulutelevision tuottavan niin hyvää ääntä. Omassa olohuoneessani haluan muhkeat elokuvateatterimaiset äänet, mutta keskivertokuluttajalle Philipsin uudet mallit ovat selkeä edistysaskel.

Tämä on mainos:
Philips satsaa televisioihin vuonna 2019

Kiinnostavinta Amsterdamissa oli kuitenkin Philipsin satsaus hinnaltaan keskiluokkaisiin tuotteisiin. Keväällä julkaistaan halvemmat mallit LED TV -mallista kokoluokissa 50", 55", 58", 65" ja 75", joiden nimeksi on valittu The One. Tyylikäs minimalistinen muotoilu, ja hintaa on ehkä 1000 dollarin molemmin puolin. The Onessa on mukana HDR, Dolby Vision ja kaikki muukin, mitä modernilta televisiolta sopii odottaa.

Philips satsaa televisioihin vuonna 2019Philips satsaa televisioihin vuonna 2019

Philips aikoo esitellä uuden videopelaamista tukevan laitemallistonsa 6. syyskuuta 2019 Berliinissä IFA 2019:ssa. Odotettavissa on nimenomaan pelaamiseen suunniteltuja näyttöjä ja kuulokemikrofoneja, joskaan tarkkaa tietoa ei tällä hetkellä ole.

Philips satsaa televisioihin vuonna 2019Philips satsaa televisioihin vuonna 2019


Ladataan seuraavaa sisältöä