Suomi
Gamereactor
artikkelit
Crash Bandicoot 4: It's About Time

Crash Bandicoot 4: It's About Time yhdistää vanhaa ja uutta

Gamereactor pääsi haastattelemaan Toys for Bobin Paul Yania, ja kaikesta päätellen tulossa on se jatko-osa, jota on odotettu.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Huhut uudesta Crash Bandicoot -pelistä ovat velloneet aina kokoelma Crash Bandicoot: Nsane Trilogyn julkaisusta alkaen viimeistään silloin, kun kokoelmasta tuli iso menestys. Sitä oikeaa jatkoa pelille Crash Bandicoot: Warpedille on odotettu jo pitkään. Pian odotus on ohi.

Activision ja Toys for Bob ovat julkistaneet pelin Crash Bandicoot 4: It's About Time. Paul Yan toimii kehittäjä Toys for Bobilla johtavana luovana päällikkönä ja studion toisena pomona. Luvassa on peli, joka sekoittaa niin uutta kuin vanhaakin. Ydinpelattavuus pysyy samana, mutta uudet pelattavat hahmot, tuoreet pelimekaniikat ja päivitetty visuaalinen tyyli tekevät selväksi sen, että kyseessä on ihan oikea jatko-osa niin uusille kuin vanhoillekin pelaajille.

Eräs huomionarvoisimmista uudistuksista on Quantum Mask -naamioiden lisääminen, joita on lopullisessa pelissä neljä erilaista. Näistä Yan suostui puhumaan kahdesta: toinen hidastaa aikaa, ja toinen muuttaa painovoimaa. Aikanaamiolla voi esimerkiksi ohittaa nopeasti ansoja, kun taas painovoimanaamiolla voi päästä aiemmin tavoittamattomissa oleviin paikkoihin kävelemällä katossa. Naamioiden käyttö tulee kyseeseen myös pomotaistoissa.

Tämä on mainos:
Crash Bandicoot 4: It's About Time
Crash Bandicoot 4: It's About TimeCrash Bandicoot 4: It's About TimeCrash Bandicoot 4: It's About Time

Naamioita ei voi käyttää kaikissa kentissä, eivätkä kaikki pelattavat hahmot voi niitä käyttää. Yksi pelattava hahmo on Neo Cortex, jolle on suunniteltu omat kenttänsä. Hullu tiedemies ei pääse tekemään tuplahyppyä, mutta nopea ryntäys eteenpäin onnistuu, samoin kuin lyhytaikainen lentäminen. Vaaroja päin käydään tuunatulla sädeaseella. Kohteita voi muuntaa ampumalla paikkoja esimerkiksi kiinteiksi tai pomppiviksi alustoiksi tarpeen mukaan. Näin ollen Cortex-kentät tuntuvat tavallisia kenttiä enemmän pulmanratkonnalta.

Valinnanvapaus näyttää olevan tärkeässä osassa It's About Timessa. Mukana on myös pelitila, jossa annetaan loputon määrä elämiä. Toisin sanoen ei ole pakko aloittaa alusta liian monen kuoleman jälkeen. Mukana on myös niin sanottu Retro-tila, jossa ei armoa anneta kentän suorittamisen suhteen.

Tämä on mainos:
Crash Bandicoot 4: It's About TimeCrash Bandicoot 4: It's About Time
Crash Bandicoot 4: It's About TimeCrash Bandicoot 4: It's About TimeCrash Bandicoot 4: It's About TimeCrash Bandicoot 4: It's About Time

Modern-tila taas on sellaisille, jotka haluavat haastetta, mutta joita ei kiinnosta vajota polvilleen Retro-tilan puristuksessa ja ahdistuksessa. Uusi haaste palkitsee erityisellä jalokivellä, jos kentän suorittaa kuolematta liian monta kertaa. Toisin sanoen tarkan tasoloikan henki on edelleen läsnä valitusta pelitavasta riippumatta.

Crash Bandicoot: Warpediin verrattuna kentät ovat It's About Timessa lineaarisempia. Näin pystytään kertomaan tarina aiempaa paremmin, ja esittelemään pelaajalle lisähaasteita ja uusia pelimekaniikkoja paremmin ennustettavasti. Nähtyjen kuvien ja trailerin perusteella luvassa on monipuolista menoa. Julkaisu tapahtuu 2. lokakuuta.

HQ
Crash Bandicoot 4: It's About TimeCrash Bandicoot 4: It's About TimeCrash Bandicoot 4: It's About Time

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä