In Death: Unchained on uusi versio VR-peli In Deathista, joka pisti jousiampujat loputtomaan kuoleman kierteeseen. Unchained lisää soppaan kokonaan uuden satunnaisesti luotavan "Abyss"-kentän ja tukun muita parannuksia.
Kirkkomaista, kappeleista ja pimeistä nurkista koostuvat kentät eivät Oculus Questin rajatuilla tehoilla pääse PC-verrokkinsa tasolle. Kentät ovat hyvin askeettisia, ja niitä peittää läpitunkematon sumu. Vastustajiinkaan ei ole käytetty aivan yhtä montaa polygonia, eikä siellä olon tuntu ole aivan yhdenvertainen. Tarinankerrontaa ei juuri ole ja pelaajan tehtävänä on vain valita ase ja siirtyä taistelemaan.
Se pelattavuus on kuitenkin ennallaan ja itse asiassa hieman päivitetty, sillä erikoisnuolen ja heitettävän teleporttipalikan lisäksi mukaan on ängetty myös vapaa kävely. Liikeherkkyydestä kärsivien kannattaa kokeilla uutta ominaisuutta varovasti. Hahmon kävelyn ja pelaajan paikallaan seisomisen luoma ristiriita tasapainoelimien ja silmien tuottamassa informaatioristiriidassa voi saada pään huippaamaan pahemman kerran.
In Death: Unchainedissa pelaaja tulee kuolemaan - monen monta kertaa. Kuolemien välillä jousi- ja varsijousiosastoa pääsee päivittämään paremmilla nuolilla ja vasamilla. Erilaisia päivityksiä on melkoinen tukku, ja ne tulevatkin tarpeeseen päälle hyökiviä ristiritareita, zombeja sun muita lahdatessa. Tarkat pääosumat tietenkin palkitaan isommalla vahinkomäärällä. Jousella ampuminen on vaikeampaa mutta hyvin tyydyttävää kauas ammuttujen nuolten napsuessa kohteisiinsa. Varsijousi muistuttaa taas enemmän perinteistä tuliasetta, vaikka ampuminen onkin lataamisen takia tuliluikkuja hitaampaa. Se kiertää myös Questissa ajoittain ilmenevät ohjainten seurantaongelmat, joita seuraa käden päätyessä laseissa olevilta kameroilta piiloon. Ohjattavuudessa on jonkin verran opeteltavaa yrityksen ja erehdyksen kautta, sillä eri liikkumistavat ja ampuminen ovat motorisesti ja nappien asettelun puolesta hyvin lähellä toisiaan.
In Death: Unchained on kelpo jousiammuntasimulaattori anteeksiantamattoman harmaassa maailmassa. Sen perusmekaniikat ovat kunnossa, joten jos askeettisen ulkoasun ja pienen oppimiskynnyksen yli pääsee, luvassa on pitkäkestoista toimintaa ja loputon määrä päivityksiä avattavaksi.