Suomi
Gamereactor
arviot
Evil Dead: The Game

Evil Dead: The Game

On aika arvioida asymmetrinen moninpeli.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

"Alright you Primitive Screwheads, listen up! You see this? This... is my Boomstick! The twelve-gauge double-barrelled Remington. S-Mart's top of the line. You can find this in the sporting goods department. That's right, this sweet baby was made in Grand Rapids, Michigan. Retails for about a hundred and nine, ninety five. It's got a walnut stock, cobalt blue steel, and a hair trigger. That's right. Shop smart. Shop S-Mart. You got that?"

Olen nähnyt elokuvan Evil Dead III: Army of Darkness varmaankin 100 kertaa. Silloin joskus nuorena Sam Raimin kolmas Evil Dead -elokuva oli parasta yhdessä White Men Can't Jumpin ja Point Breakin kanssa. Pystyn helposti lausumaan useamman kohtauksen kaikki vuorosanat ulkomuistista.

HQ

Evil Deadista on ollut vuosien varrella useampiakin peliversioita, ja suurin osa vieläpä huonoja tai parhaimmillaankin vain keskinkertaisia. Evil Dead: The Gamen kehittäjien aiempina näyttöinä ovat SnowRunner ja Timeshift. Ja aivan kuten vuoden 2017 Friday the 13th: The Gamessa, kyseessä on verkkopelaamiseen luottava asymmetrinen moninpeli. Jo aiemmin peli Evolve sementoi jonkinlaisen perusrakenteen lajityypin peleille, vaikka ei itse muodostunutkaan menestykseksi.

Tämä on mainos:

Evil Dead: The Gamessa pelaaminen keskittyy matseihin, joissa neljä pelaajaa koettaa selviytyä yhden pelaajan eli demonin rellestykseltä. Mukana on 13 selviytyjää valittavana ja kaikkiaan neljässä eri hahmoluokassa (Support, Leader, Hunter ja Warrior). Itse matseissa on viisi erilaista tavoitetta, ja ne on tehtävä oikeassa järjestyksessä. Ensin on löydettävä kolmet erilaiset paperit jokseenkin isolta kartalta, sitten on löydettävä kandarianin veitsi ja lopulta itse Necronomicon. Ja näin matsi on voitettu.

Evil Dead: The GameEvil Dead: The Game

Demonin roolin saava pelaaja leijailee pelialueella kuin aave, ja jokaisen matsin alussa ideana on lähinnä keräillä "palloja" ja asettaa erilaisia yksinkertaisia ansoja. Sitten demonina pelaava voi ottaa haltuunsa erilaisia esineitä estääkseen selviytyjien etenemistä. Tämä voi tarkoittaa puiden, pensaiden tai ajokkien riivausta unohtamatta pomovastuksien kutsumista. Näitä ovat muun muassa Evil Ash Army of Darknessista yhdessä Evil Dead 2:n Henriettan kanssa.

Saber Interactive on käyttänyt Unreal Enginea maailman rakentamiseen, ja ulkoisesti peli tuo mieleen Evil Dead 2:n. Pääsääntöisesti peli näyttää hyvältä. Isokokoiset pelialueet ovat yleensä vetisiä, pimeitä ja valokiilojen tai salamien täplittämiä. On selvää, että teos on luotu ennen kaikkea Evil Deadin faneille. Henkilöhahmot on tehty nimenomaan elokuvatrilogia mielessä. Ääninäyttelijöinä ovat Bruce Campbell, Embeth Davidtz ja Betsy Baker.

Tämä on mainos:
Evil Dead: The Game

Valitettavasti se varsinainen pelimekaniikka ei tee vaikutusta. Sitä paitsi pelaaminen on erittäin itseään toistavaa, ja koko idea tuntuu hölmöltä vain 3-4 matsin jälkeen. Toistaiseksi demonina pelaava on reilusti ylivoimainen. Koska kyseessä on live service -peli, tullaan tasapainoa vielä varmasti hiomaan. Silti selviytyjänä ottelusta toiseen samojen sivujen ja veitsen perässä juokseminen muuttuu nopeasti tylsäksi, ja sama koskee peliareenan epäkuolleita vastaan taistelemistakin (yksi nappi riittää). Sama ongelma piinasi myös pelejä Friday The 13th: The Game ja Evolve, mutta ei yhtä merkittävästi kuin Evil Dead: The Gamea. Peli tekee kaiken oikein sen suhteen, miten vedotaan faneihin. Kaikki näyttää ja kuulostaa oikealta, mutta se varsinainen pelattavuus ei ole samalla tasolla.

05 Gamereactor Suomi
5 / 10
+
Näyttää ja kuulostaa hyvältä
-
Vaihtelun ja tasapainotuksen puute, tylsä pelattavuus
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä