Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Gamereactor
ennakot
Dying Light

Dying Light

Dying Light on enemmän kuin vain edistyneempi versio Dead Islandista. Bengt testasi demoa E3:ssa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä! - Katso lisätietoa joulukalenterista

* Pakollinen tieto
HQ

Dying Lightista on ollut erittäin vaikeata keskustella mainitsematta Techlandin aiempaa zombirymistelyä Dead Islandia. Pelattuani uudesta pelistä siivun, täytyy kuitenkin myöntää, että Dying Light tuokin yllättävän selkeästi jotain uutta pöytään. Tämä ei ole yksinkertaisesti vanhan päälle rakentamista Dead Island: Riptiden tyyliin, vaan tarjolla näyttäisi olevan tarjolla hyvinkin erilainen peli, johon on ripoteltu niitä elementtejä, jotka tekivät Dead Islandista menestyksen.

Dying Light

Techlandin E3:een tuoma Dying Light -demo keskittyi esittelemään hahmonkehitystä, mutta päädyin kiinnittämään huomiota erityisesti siihen, miten erilaiset liikkumisvaihtoehdot ja päivä/yö-sykli muokkasivat kokemusta. Yöllä liikkeellä ovat nopeat, älykkäät ja laumoina päälle käyvät "volatiilit", mutta jotkut keikat ovat liian vaarallisia päiväsaikaan suoritettaviksi kiitos vaeltelevien rosvojen. Tämä luo kokemukseen odottamattomia tasoja.

Liikkumista on helpoin kuvailla ensimmäisen persoonan Assassin's Creediksi, koska se tuntuu vapaammalta kuin eteneminen Mirror's Edgessä. Yhden tautisen vihollisen tiputtaminen ei ole haaste, ja näiden tehtävä onkin lähinnä häiritä pelaajaa Dead Risingin tyyliin, mutta pelissä piisaa myös haastavampia vihollisia.

Roolipelielementtien lisääminen toimintapeliin tarkoittaa yleensä vain sitä, että hahmo voi tehdä kasvavissa määrin vahinkoa pattia kasvattamalla. Dying Lightissa hahmonkehitys muuttaa puolestaan tapaa liikkua. Hahmo kiipeää nopeammin, osaa enemmän liikkeitä taistelussa sekä sen ulkopuolella, ja monella tapaa muistuttaa Mirror's Edgen Faithia paremmalla taistelujärjestelmällä tuettuna.

Dying LightDying LightDying Light

Demon lopussa pääsin vaeltamaan Old Townin lävitse kehittyneemmällä hahmolla. Uudet kyvyt olivat omiaan tämän pystysuuntaisemman alueen lävitse selviämisessä. Vaikka sielläkin riitti vihollisia, oli vanhojen rakennusten kauneus vielä vahvasti läsnä, joka raikasti ilmapiiriä huomattavasti. Ei kaikki ole vain jatkuvaa favelaa.

Dying Light lupaa tarjota omituisia aseyhdistelmiä, vahvaa ensimmäisen persoonan mätkintää, yhteispeliä sekä zom...anteeksi, tartunnan saaneita. Dead Islandiin tehtävien vertausten tulisi kuitenkin päättyä tähän, koska Dying Lightin tunnelma ja pelimekaniikka ovat jotain täysin muuta. Vaikka parantunut liikkuvuus tekeekin pelitilanteesta vähemmän stressaavan, varmistavat räjähdysherkät yökyöpelit ja muut viholliset, että pelaaja tuntee itsensä haavoittuvaiseksi. Kolmen yhteispelikaverin lisääminen soppaan voi vielä muuttaa tätä, mutta näillä näkymin Dying Light tarjoaa jotain todella Dead Islandista poikkeavaa.

Dying LightDying LightDying LightDying Light
HQ

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä