Focus Home Interactive esitteli taannoin Pariisissa tulossa olevia pelejään. Yksi näistä oli Dontnodin odotettu Vampyr, joka julkaistaan 5. kesäkuuta. Samojen kehittäjien aiemmat kaksi peliä Remember Me ja Life is Strange saavuttivat molemmat mukavasti menestystä. Vampyr on kuitenkin tunnelmaltaan huomattavasti tummempi verrattuna yhtiön aiempiin peleihin. Harmillisesti Pariisissa ei peliä päässyt itse pelaamaan, mutta kehittäjät esittelivät Vampyria puolen tunnin ajan.
Karismaattinen vampyyriksi muuttunut lääkäri Jonathan E. Reid asuu Lontoossa White Chapelin alueella vuonna 1918. Heti alussa kaukana edessä näkyy, kuinka mies teloitetaan pistoolilla lähietäisyydeltä. On yöaika, kuten vampyyrille sopiikin. Näin ollen kaduilla ei juurikaan ihmisiä näy. Pelin ohjaaja Philippe Moreau'n mukaan jokaiseen kohdattavaan henkilöhahmoon on panostettu: kukaan ei ole vain sieluton vastaantulija suuressa ihmisjoukossa. Kaikilla on oleva oma vaikutuksensa naapurustoon ja sen muihin asukkaisiin. Toisin sanoen kaikilla on oma henkilöhistoriansa, luonteensa ja piilossa pidettävät salaisuutensa.
Näin ollen vampyyrina asukkaan tappaminen sotkee tarinan lankaa. Esimerkiksi aviomiehen päiviltä päästämisen seurauksena vaimo vaipuu masennukseen, joka puolestaan vaikuttaa osaltaan tarinaan. Toisaalta taas paikallisten verellä itsensä ravitseminen on paras keino hankkia kokemuspisteitä. Kehittäjien mukaan peli on mahdollista läpäistä tappamalla ketään, mutta samalla jää toki paitsi erilaisten vampyyrikykyjen hyödyntämisestä. Näitä ovat muun muassa näkymättömyys, materiansiirtymä eli teleporttaus, tavallista herkemmät aistit ja kyky ohjailla ulkoa päin pelin muita henkilöhahmoja. Kokemuspisteitä pääsee asettamaan haluamiinsa kykyihin lepäämällä.
Samaan aikaan on muistettava, että Lontoossa jyllää pahuus, joka herättää elottomia ruumiita uudelleen henkiin, ja tekee niistä murhanhimoisia olioita. Toisin sanoen paikallisten tapaaminen auttaa kartuttamaan kykyjä, joita tarvitaan näiden elottomien olioiden tuhoamiseksi.
Esitellyssä tehtävässä tohtori Reidin tarkoitus oli kerätä tietoa henkilöstä, joka kielsi häneltä pääsyn rakennuksen sisätiloihin. On siis tutkittava tilannetta tarkemmin. Matkan varrella vastaan tulee pahoja olioita, joka tarjoaa tilaisuuden esitellä taistelua. Kyse on vampyyrikykyjen yhdistämisestä teräaseiden käyttöön. Pelissä saa kuitenkin kaikenlaisia aseita aina nuijista sahoihin asti. Kohdattavat pahikset ovat usein yliluonnollisen vahvoja ja varsin ikävän näköisiä. Osalla on suoraa vaikutusta tarinan kulkuun, kun taas osa on vain vastaantulevaa perusvastuskatrasta. Muitakin uhkia on, sillä Lontoon asukkaat ovat muodostaneet jonkinlaisen puolisotilaallisen joukon taistelemaan yöllisien pahiksien kanssa. Tähän Lontoon puolustajat lukevat myös lääkäri Reidin. Toisin sanoen ihmiset hyökkäävät vampyyrin kimppuun aseistuksella, joilla on määrä saada vampyyri kaadetuksi. Kartutettavien kykyjen ohella on vahdittava omaa kestävyysmittaria, joka on onneksi anteeksiantavampi kuin Dark Soulsissa ja keskeinen erilaisia hyökkäysyhdistelmiä tehtäessä. Mukana on myös raivokas kaikki ympäriltä tuhoava erikoishyökkäys, joka näytti varsin päheältä.
Esittelyn aikana painotettiin sitä, että pelaajan on tehtävä vaikeita valintoja. Päästyään lopulta rakennuksen sisään Jonathan Reid näkee leikkausta suorittavan lääkärin, ja potilas on selvästikin kuolemassa. Reid tarjoutuu auttamaan, mutta veren näkeminen saattaa tehdä vampyyrin hulluksi. Edessä on vaikeita valintoja. Esitellyssä pätkässä potilas menehtyi lääkäreiden vaivannäöstä huolimatta. Seuraavana on edessä valinta joko päästää lääkärikollega päiviltä tai jättää hänet henkiin. Valinnalla on merkitystä: lääkärin kuvioista poistaminen johtaa taudin leviämiseen, ja jos taas nirriä ei pois ota, on silläkin omat seurauksensa.
Esittelyn lopuksi kehittäjät näyttivät videon, jossa näkyi kovin paljon Bloodbornea muistuttava kaupunkimaisema. Lontoon naapurustot ovat tulessa, ja hirviöt samoilevat pitkin katuja. Philippe Moreau'n mukaan näin tapahtuu, jos päättää ottaa kaikki kohtaamansa hengiltä. Kaikki on liitoksissa toisiinsa: asukkaat henkilökohtaisine tarinoineen, leviävä tauti, pelikokemus, hahmonkehitys, hirviöt ja niin edelleen. Kaikki siis liittyvät pelaajan tekemiin moraalisiin ratkaisuihin. Näin lopulta määrittyy vampyyrilääkäri Reidin ja koko Lontoon kohtalo.