Suomi
Gamereactor
ennakot
Marvel's Avengers

Marvel's Avengers -pelin betan tunnelmia

Mielenkiintoinen tarina, mahtava taistelumekaniikka ja kiinnostavat ympäristöt. Mutta ongelmiakin on.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Marvel's Avengers on yksi kuluvan syksyn odotetuimmista peleistä, joskin huoliakin on vielä ilmassa. Esimerkiksi taistelumekaniikan saaminen kuntoon verkkopelissä saattaa olla vaikeaa. Pääsin kokeilemaan ennakkoon tulevaa betaa. Monet odotukseni nousivat kattoon, ja samalla osa peloista osoittautuivat todeksi.

Marvel's AvengersMarvel's AvengersMarvel's Avengers

Suurimman vaikutuksen betassa teki taistelumekaniikka, ja sen on suunnitellut samassa tehtävässä God of Warissa kunnostautunut Vincent Napoli. Silti tappelun saaminen tuntumaan hyvältä on haasteellista, kun mukana on useita erilaisia pelihahmoja samanaikaisesti. Mutta ilmeisesti näitä pelinkehittäjiä ei moinen häiritse, sillä jokainen isku ja heitto tuntuvat tehokkailta ja iskeviltä. Lisäksi jokainen hahmo tuntuu omanlaiseltaan, on sitten juoksemassa väkijoukkoon Hulkina, väistelemässä ja ampumassa Black Widow'na tai lentelemässä ympäriinsä Thorina. Onkin nautinto pelata samoja tehtäviä moneen kertaan erilaisilla hahmoilla, koska pelikokemus muuttuu silloin merkittävästi.

Tämä on mainos:

Sitä paitsi samoissa tehtävissä on useita erilaisia pahisvalikoimia. Drop Zone on selvitettävissä kolmessa minuutissa Kamala Khanina, mutta Iron Manina meno onkin ihan toisenlaista. Vastaan asettuu aivan erilaisia pahiksia. Jopa pulmat ja loot-arkkujen paikat saattavat olla erilaiset. Muutos ei ole suuren suuri, mutta lisää mielenkiintoa pelata samoja tehtäviä useampaan kertaan.

Beta ei tietenkään tarjoa kuin pienen siivun kokonaisuudesta, mutta sekä tarina että henkilöhahmot riittivät herättämään mielenkiintoni. Koen olevani Marvelin elokuvien fani, mutta sarjakuvia en ole juuri lukenut. Ääninäyttelijät saavat Marvel's Avengers -pelin elämään, ja ääninä kuullaan muun muassa Sandra Saadia, Troy Bakeria, Laura Baileya, Nolan Northia ja Travis Willinghamia.

Marvel's AvengersMarvel's AvengersMarvel's Avengers

Kuten jo mainitsin, beta vahvisti myös osan peloistani. Tavara- eli niin sanotun loot-järjestelmän on onnistuttava kolmessa asiassa. Tavaran ominaisuuksien on muutettava pelaamista merkittävällä tavalla, pelikavereiden pitää olla kiinnostuneita siitä, mistä kyseinen käytössä oleva kaverin tavara on saatu ja toisaalta pelin valikoiden tulee olla sujuvat ja helpot käyttää. Marvel's Avengers onnistuu näistä vain yhdessä tehden tavaran ominaisuuksista merkityksellisiä. Sen sijaan päälle puettavat tavarat eivät muuta pelihahmon ulkonäköä. Ulkonäön muuttaminen edellyttää tiettyjen liikkeiden tekemistä, ja esimerkiksi Iron Manilla hyökkäyssäteen erilainen väri kielii erilaisesta käytössä olevasta varusteesta. Lisäksi saadun tavaran käyttökelpoisuus on aina tarkistettava erikseen valikoista sen sijaan, että sen mahtavuuden näkisi suoraan jo muuten.

Tämä on mainos:

Tällä hetkellä valikoissa on niin ikään parantamisen varaa. Esimerkiksi poimitun uuden tavaran tilastojen tarkastelu on paljon hankalampaa kuin sen pitäisi olla. Tämä on syytä korjata, sillä näiden numeroiden vertaamiseen harva haluaa käyttää enempää aikaa kuin on pakko. Lisäksi heti alusta alkaen ei ole selvää, mitä Might, Resolve ja niin edelleen oikeastaan tarkoittavat koskien pelihahmon terveyspalkkia, voimaa ja muita tarpeellisia ominaisuuksia.

Marvel's AvengersMarvel's AvengersMarvel's Avengers

Edellä kuvatut ongelmat ovat pieniä pulmia muuten varsin onnistuneessa kokonaisuudessa. Marvel's Avengersin beta riitti osoittamaan, että ainakin minulle se on heti julkaisupäivänä 4. syyskuuta ostettava peli. Loot-järjestelmän kanssa on opittava elämään, sillä se ei missään tapauksessa ole paras mahdollinen. Lisäksi mukana on vielä joitakin pieniä teknisiä ongelmia, jotka korjattaneen kyllä ajan kanssa.

Marvel's Avengers julkaistaan siis 4. syyskuuta 2020 alustoille PC, PS4, Xbox One ja Google Stadia.

HQ
HQ

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä