Suomi
Gamereactor
ennakot
Far Cry 6
KUUMAA NYT: E3 2021 -sisältö

Far Cry 6 näyttää olevan onnistunut sekoitus pelejä Far Cry 2 ja Far Cry 3

Hulluuden määritelmä on tehdä samaa asiaa uudestaan ja uudestaan odottaen erilaisia tuloksia. Juuri niin Far Cry tekee, ja silti me pidämme siitä.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Kuulun siihen joukkoon, jonka mukaan Far Cry on sarjana ollut tasaista alamäkeä Far Cry 3 -pelistä lähtien. Olen toki nauttinut ajastani pelien Far Cry 4, 5, Blood Dragon, Primal ja New Dawn parissa, mutta tämä lähinnä siksi, että sarjan peruspelattavuus on niin rautainen. Silti on sanottava, että jokainen uusi Far Cry tekee aina saman asian kuin edellinenkin. Gamereactor pääsi taannoin osallistumaan Far Cry 6 -tilaisuuteen, ja sen perusteella askelmerkit ovat edelleen ennallaan.

HQ

Far Cry 6 näyttää tiedostavan, että tarkoituksena on tarjota pelaajalle mielenkiintoinen hiekkalaatikko. Kiinnostavia ovat itse tehdyt aseet, kuten automaattiaseena toimiva naulapyssy, Los Del Riosin Macarenaa soittava CD-levyjä ampuva ase ja niin edelleen. Päätähtenä on kuitenkin Supremo Backpack, joka toimii eräänlaisena "ultimate" -hyökkäyksenä. Pelityylistä riippuen se voi puhdistaa alueen sylkemällä tulta maahan, ja räjäyttää tankin tai tarkistuspisteen raketeilla. Muitakin käyttötarkoituksia varmaankin on, mutta sitä ei vielä paljastettu. Niin ja tankin voi kaapata pahiksilta itselleen.

Eniten niitä Far Cry 3 -tunnelmia tuottaa yhdistelmä kaunista ja eksoottista luontoa rinnan rapistuvien urbaanisten ympäristöjen kanssa. Esittelyssä näytettiin auringossa helmeileviä vesiputouksia, tiheitä viidakoita ja tämä yhdessä heijastuvien valonsäteiden luo ihan omanlaisensa tunnelman. Niin ikään näytettiin kapinallisten tukikohtia niin maan ylä- kuin alapuolellakin. Näiden luo pääsee niin jalkaisin kuin ajokeillakin, ja mukana on jopa hevosia. Maailmassa voi ihan vain käyskennellä seuraten ihmisten päivittäisiä toimia. Mutta toki voi suorittaa sabotaasia, tyhjentää tukikohtia pahiksista, etsiä kerättäviä esineitä ja niin edelleen. Toisin sanoen Far Cry 6 on ilmeisesti "vain" uusi Far Cry.

Far Cry 6

Suunnilleen kaikki nähty on sellaista, jonka kanssa pelaaja on ollut tekemisissä jo aiemmin, joskin erilaisessa ympäristössä. Väkisinkin jää sellainen tunne, että Ubisoft on jälleen kerran lisännyt entisten päälle uusia ominaisuuksia sen sijaan, että olisi keskitytty niihin, jotka oikeasti toimivat. 49 erilaista osaa aseisiin, lisää eläimiä lemmikeiksi ja erillinen varusteiden muokkausjärjestelmä peliin, jossa harvemmin itseään edes näkee valitun ensimmäisen persoonan kuvakulman vuoksi. Lisäykset tuntuvat siis tarpeettomilta. Määrän painottaminen nostaa epäilyksiä laadusta.

Pääasiallinen huoleni siis on vain se, ettei Far Cry 6 tee mitään uutta. Toisaalta jotain uutta voi olla tulossa, tai ainakin tällainen mielikuva jäi puhuttuani ohjaaja Benjamin Hallin kanssa. Kyseessä on sama heppu, joka vastasi Assassin's Creed Odysseyn pelimaailmasta. Hänen mukaansa painopiste on maailman tutkimisessa ilman, että pelaajaa on jatkuvasti joko villieläin tai vihollispartio ahdistelemassa. Tätä korostetaan muun muassa mahdollisuutena laittaa halutessa ase koteloon. Tiedän varmaksi ainakin sen, että tulen nauttimaan ajastani Far Cry 6:n parissa.

Far Cry 6
Far Cry 6Far Cry 6
Far Cry 6Far Cry 6

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä


Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.