Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Gamereactor
ennakot
Warcraft Arclight Rumble

Warcraft Arclight Rumble on siisti mutta unohdettava

Blizzardin tuleva mobiilipeli ei ehkä olekaan niin mahtava kuin oli lupa odottaa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Warcraft Arclight Rumble on tulossa. Moinen saattaa harmittaa kovimpia faneja, sillä missä on Warcraft 4? Diablo Immortal opetti kuitenkin sen, että kohusta huolimatta tulossa on pätevä mobiilipeli (joka on tulossa myös PC:lle).

Warcraft Arclight Rumble on muutaman tunnin mittaisen aloitusjakson perusteella unohdettava. Kyse ei ole pannukakusta, mutta ei toisaalta kuolemattomasta klassikostakaan.

HQ

Kyseessä on niin sanottu tornipuolustuspeli, jossa suorakulmion muotoisella radalla saadaan koko ajan itselle resursseja, joiden avulla voi laittaa kentälle erilaisia joukkoja. Nämä heput sitten vaeltavat ennalta määrättyä rataa vihollisen tukikohtaan. Voittaa voi vain oikeanlaisella yhdistelmällä erilaisia yksiköitä, ja hiljakseen ajan kanssa saavuttamalla vihollisen alueita. Mukana on myös Questeja, se oma valikoima joukkoja kehitettäväksi ja niin edelleen. Mukana on se oma johtajakin, joka määrittää taistossa olevien joukkojen painopisteen hieman samoin kuin sankarikortti määrittää pelitavan Hearthstonessa.

Tämä on mainos:

Meno on yksinkertaista, ja yksinpelin ensimmäisen 10 rivistön aikana pelaaminen tuntuu melkein automaattiselta. Mukana on kuitenkin kevyt strateginen ulottuvuus, ja aloituksessa tästä saadaan jo vihjettä. Moinen luultavasti hallitsee aikanaan moninpelikarkeloita.

Peli ei ole huono, mutta ei myöskään tarjoile mitään uutta. Käytössä on klassinen pyramidistrategia, jossa lyömäaseet pieksävät pitkän matkan joukot, jotka pieksävät lentävät yksiköt. Tällä vanhalla keinolla pidetään yllä tasapainoa, ja se toimii ainakin osan ajasta. Lisäksi mukana on erikoiskykyjä, kuten Chain Lightning vahingoittamassa kerralla isompaa vihollisjoukkoa. Peli toimii hyvin, eikä ole koskaan tylsä.

Warcraft Arclight Rumble

Toisaalta mitään erityistä ei ole mukana. Esimerkiksi grafiikka on valikon ja hahmosuunnittelun puolesta tuttua Warcraftia, ja Warhammerista tuttu miniatyyrimäinen idea mahdollistaa persoonallisen taiteellisen ulkoasun. Lopulta kaikki on kuitenkin piirroselokuvamaista sotkua. On vaikea huomata, mikä on Stormwind-soturien joukko, mikä Red Dragonflightia, ja mikä Berserkereitä heittämässä keihäitä. Lopputulos ei ole ruma, mutta ei millään muotoa myöskään erottuva. Mutta ehkä se oli tarkoituskin?

Tämä on mainos:

Hearthstone ei ole erityinen verrattuna muihin digitaalisiin korttipeleihin, eikä Diablo Immortal koetakaan olla jotain uutta. Ehkä siis Arclight Rumble on riittävän hyvä näin? Peli koostuu kahdeksasta alueesta, joista kussakin näyttää olevan hyvä joukko kenttiä pelattavaksi. Niin ikään mikromaksut voi ilmeisesti ohittaa halutessaan, ja pelailla ilmaiseksi huolia vailla.

HQ

On todettava, etteivät mikromaksut ole "pelkkää" kosmetiikkaa. Pelin sisäistä valuuttaa voi ostaa oikealla rahalla, ja näin pääsee päivittämään omia joukkojaan ja ostamaan uusia. Toisin sanoen kyseessä on tällä hetkellä se klassinen "valuutalla voittoon" -tyypin peli. Vaikea sanoa, miten tämä tasapainotetaan osaksi muuta peliä. Koko peli on kuitenkin periaatteessa ilmainen.

Warcraft Arclight Rumble on kaiken kaikkiaan melkoisen hauska peli ainakin muutaman ensimmäisen tunnin perusteella. On mahdollista, että peli muuttuu todella hauskaksi myöhemmin, mikäli alun hyvät merkit osoittautuvat todeksi. Mikäli eivät, on silti luvassa mukavaa viihdettä hieman lyhyemmäksi aikaa. Kummallista on, että Blizzard tuntuu tietoisesti tavoittelevan peliä, joka nimenomaan EI tarjoa mitään uutta.

Warcraft Arclight RumbleWarcraft Arclight RumbleWarcraft Arclight Rumble

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä