GRTV pääsi E3-messuilla haastattelemaan Mega Man 11:n kehittäjiä Koji Odaa ja Kazuhiro Tsuchiyaa. Haastattelussa käsiteltiin muun muassa, mitä uutta peliltä voi odottaa ja kuinka pitkän historian omaava sarja pyrkii yhä houkuttelemaan uusia pelaajia ympärilleen.
Oda kertoo ohaisella videolla, että audiovisuaalisten parannusten ohella peliin on tuotu monia ominaisuuksia, jotka madaltavat aloituskynnystä.
"Olemme luoneet Double Gear -systeemin ja useita vaikeustasoja, jotta voisit hypätä peliin ja pelata sitä niin kuin itse katsot parhaimmaksi. Ei ole olemassa mitään yhtä tapaa pelata sitä. Peli on suunniteltu sillä tavoin, että kuka tahansa voi hypätä mukaan."
Double Gear -systeemillä tarkoitetaan vauhti- ja voimapainotteisia erikoiskykyjä. Vauhtivarusteilla vaikutetaan aikaan, jolloin "ympäristöt tuntuvat liikkuvan hitaammin" kuin normaalisti. "Voit hyödyntää tätä, jos törmäät vaikeaan esteeseen, sinulla on vaikeuksia väistää ansoja tai vihollisten tulta."
Voimamoodissa taas saadaan lisää jytyä Mega Busterin ja muiden aseiden tehoon. Erikoiskykyjä ei kuitenkaan voi käyttää rajattomasti, vaan niitä joutuu välillä jäähdyttelemään.
Mega Man 11 on valmistumassa lokakuuksi.