Suomi
Gamereactor
uutiset

Microsoft kertoo esteettömän peliohjaimen kehityksestä

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Microsoft julkisti alkukesästä Xboxin Adaptive Controllerin, joka mahdollistaa peleistä nauttimisen myös niille, jotka eivät syystä tai toisesta perinteistä peliohjainta pysty käyttämään. Ohjain sisältää valtavan määrän syötteiden sisääntuloja. Sitä kautta napinpainallukset ja ohjausliikkeet voidaan tuoda peliin mitä monimuotoisimmilla tavoilla.

E3-messuilla GRTV pääsi tutustumaan laitteeseen Microsoftin James Shieldsin johdolla. Hän kertoo, että vaikka Xbox-tiimi on tehnyt peliohjaimia pitkään ja saanut niistä hyvääkin palautetta, uudenlaisen esteettömän ohjainkonseptin kehittäminen vei tiimin vieraille vesille. Se edellytti yhteistyötä ja kohdeyleisön kuuntelua.

"Otimme yhteyttä voittoa tavoittelemattomiin kumppaneihin, kuten AbleGamersiin ja SpecialEffectiin, sekä sairaaloihin, kuten Craig Hospitaliin Denverissä. Otimme yhteyttä myös yhteisön jäseniin ja kuuntelimme heidän palautettaan ja ajatuksiaan. He auttoivat meitä muotoilemaan tuotteen, miltä sen tulisi näyttää, mitä ominaisuuksia siinä tulisi olla, jopa millainen sen pakkauksen pitäisi olla."

Katso koko haastattelu ohesta.

HQ
HQ
Microsoft kertoo esteettömän peliohjaimen kehityksestä


Ladataan seuraavaa sisältöä