Kun F1 22 julkaistaan useimmille pelaajille perjantaina 1. heinäkuuta ja sen arvostelu on luonnollisesti aivan nurkan takana, istumme alas vanhemman luovan johtajan Lee Matherin kanssa oppiaksemme kaiken pelin tällä kaudella tuomista uusista ominaisuuksista. Niiden joukossa on yksi fakta: pelaajan kuljettaja voi ostaa ja itse ajaa superautoja yksipaikkaisten autojen sijaan. Mutta miten ne luotiin?
"Tämä on yleensä luonnollinen siirtymä", Mather kertoo Gamereactorille alla olevassa haastattelussa noin kello 10.00. "Se oli myös todella positiivinen asia meille, koska se nosti esiin pari fysiikkaan liittyvää asiaa, jotka voisimme tehdä paremmin. Tämä puolestaan vaikuttaa ilmiselvästi Formula 1 -autoihin. Käytämme samaa fysiikkamoottoria koko pelissä. Teoriassa sinun tarvitsee vain syöttää oikeat numerot luodaksemme auton pelifysiikkojemme mukaan. Mitä ilmeisemmin asia ei ihan näin koskaan ole, sillä aina tapahtuu vähän manipulointia. Mutta lopulta pystyimme keräämään kaikki kyseisten autojen mukana tulevat tiedot, lisäten ne fysiikkamoottoriimme sekä rakennamme sen auton pohjan. Sen jälkeen säädimme aerodynamiikkaa, rakensimme kaasukartat, muutimme moottorin parametreja, inertioita ja muuta sellaista. Mutta rakensimme ne tiedoista, jotka olivat saatavilla fysiikkamoottorissamme ja hoidimme kaiken. Ainoat todelliset muutokset, joita teimme koskevat jousitusta, mitä tietysti teimme jo F1-autojen kanssa. Näin asiasta hyötyivät molemmat autot."
Odotatko innolla superautojen kokeilemista F1 22:ssa? Odotatko, että niiden lisäys tekee yksipaikkaisista parempia? Katso koko haastattelu alta saadaksesi lisätietoja radan luomisesta, pyöristämisestä ja renkaiden fysiikasta.