Suomi
Gamereactor
uutiset
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 -pelin laadusta vastannut yritys valehteli CD Projekt Redille bugeista

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Cyberpunk 2077 sai ankaraa kritiikkiä, kun se julkaistiin vuoden 2020 lopulla, koska siinä oli uskomattomia määriä ja usein pelin rikkovia tai kaatavia bugeja. CD Projekt Red ei todellakaan tehnyt palvelusta itselleen kertoessaan, että taustakyselystä vastannut yritys ei raportoinut kaikkia niitä bugeja, joista ihmiset ilmoittivat.

Uusi raportti Forbes-sivustolta viittaa siihen, että studio saattoi kertoa totuuden tai ainakin luuli tehneensä niin. On käynyt ilmi, että ilmiantaja on lähettänyt 72-sivuisen asiakirjan YouTube-kanavalle Upper Echelon Gamers, joka paljastaa todella oudon tarinan.

Kävi ilmi, että Cyberpunk 2077:n testaamiseen palkattu Quantic Labs -yritys valehteli suoraan CD Projekt Redille ja sai heidät uskomaan, että peli oli paremmassa kunnossa kuin tosiasiassa oli. Forbes tiivistää asian:


  • Quantic Lab liioitteli Cyberpunk 2077:n parissa työskentelevän tiimin kokoa säilyttääkseen sopimuksen.

  • Quantic Lab sanoi, että tiimi koostui vanhemmasta henkilöstöstä, mutta sen sijaan tiimiin kuului junioreita, joilla oli alle kuuden kuukauden kokemus laadunvarmistuksesta.

  • Quantic Labilla oli päivittäinen kiintiö raportoituja bugeja, mikä johti siihen, että CDPR sai testaajilta tuhansia suhteellisen turhia virheraportteja, mikä vei paljon aikaa ja aiheutti sen, että pelin kaatavia ongelmia ei löydetty tai priorisoitu.

Vaikka Cyberpunk 2077:n rikkinäisen tilan takana oli useita syitä, niin tämä tarina saattaa selittää muutaman niistä. Nykyään Cyberpunk 2077 on paljon paremmassa kunnossa kuin sen julkaisuhetkellä useiden suurten päivitysten jälkeen - mukaan lukien kunnolliset Playstation 5- ja Xbox Series S/X -versiot.

Cyberpunk 2077

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä